26 September 2011

Lazy not

I always write my emotions everywhere but now i wanna learn to preserve it.. I have no clear reasons for that, i just gotta do it.. and make it to the point of satisfaction with my closest nonchalant  best friend Ms. Lazy Bump. So here we go.. This is some of my random emotions that scratched on my blue paper writing pad that hated by Mrs. Samsiah.. Now that it's in my blog.. i bet the tendency of losing it can be reduced.

Cocky : I used to alienated the spring, the summer, the wet grass, the moon, the rain, the day and night, even sometimes my music , as i thought that i have someone to be in love with.

BODO: When the moon still toiling his glaze , and the sun just lazy to blaze, when you just smile slightly, and got me now kissing the wind, as i'm dust already

Oddey Odd odd:  When you're outta my sight, i wanna cross the endless sea just to be closer and listen to our craps. Now that you're here, I'm doubting and judging like I'm too good to be true.. Faint!! again.. Faint!

Ordinary : I wanna do things i never do with you, and make it ordinary..

Smitten : Heaven smells, Awesome English, fresh air, black roses,Gibson, unfinished money,high class vacation, beauty and wisdom.. I'm over it! I just want to be  close to you. HELL!

A not funny day ( not up for a joke )

Once upon a shitty day, aku wawa dan midah.. ( mereka ni jin peliharaan aku.. hahah bukan lah! they are more to angle than a genie) mengambil keputusan gampang untuk have a nice dinner dekat sebuah restoran suku eksklusif yang terletak diluar pagar sekolah pondok tempat kami mengaji.. Dengan semangat yang jitu lapar dan bengang pada haritu, kami pun megumpulkan semua sisa- sisa tenaga yang masih tinggal dan menahan saka masing masing dari mengamok memakan apa yang ada di depan mata lalu menapak gagah ke destinasi.. tiba tiba, bak kata orang malang tidak berbau dan tidak mengemail notification, jauh sekali menghantar sms. Tiba- tiba langit menangis merembeskan air mata ( Ko faham tak ni? ko faham tak? hujan lah mangkok..) kami berlari lari mak budak berlindung dari air mata langit yang dikhuatiri mengandungi asid menuju ke pondok jaga berdekatan. beberapa minit berlalu.. aku makin lapar, budak langit tu makin rancak menangis.. macam takda hari esok nak nangis. tiba tiba bulu tengkuk aku berdiri.. dan mata aku mulai liar mencari punca-punca yang memungkinkan punca ketegakkan bulu tengkuk tersebut lalu terpandang seekor spesis durjana sedang mengambil port 'sedak gilo' di longkang berdekatan.. dan saiznya ya Tuhan! Mujur aku tak terkencing.. malu ke jin jin.. eh malu ke angle angle..lalu firasat aku tak bertambah baik..aku dah separa kerasukan ketika itu dan melekat kedinding arah yang bertentangan kononnya manjauhkan diri sejauh jauhnya.. ketika itu aku harap aku ada doraemon yang boleh keluarkan alat gerudi dan menyesal punya 2 ekor angle yang tak boleh tunaikan permintaan. HUH! masa pun berlalu.. 4 lagi junior2 makhluk durjana tadi pun ada keluar lepak skali. Babi! aku betul nak pitam waktu itu.. angle terbang terbang panik.. gile tak comel reaksi mereka time tu.. dan tiba tiba tingkap ala- ala rumah Inggeris di pondok jaga itu dikuak pakcik jaga yang tak kacak langsung! jadinya aku tak jadi buat- buat pengsan..

Pakgad: Bakpe bising ngak?
Wawa: ni kawan saya ni, takut katak
Me : Allergic ok!
Pakgad: patut lah pun.. tekejut pakcik nak makan megi..

i was like... ' Im not up for a joke ok!!!!!' WTF????.. lalu aku merampas pistol di tangan pakgad, dan menembaknya mati bagi membuktikan kata- kata ' kerana mulut badan binasa' termasuk juga makhluk makhluk durjana yang lain walaupun sepatah haram aku tak tahu mereka cakap apa..the moral of the story is, jangan lah dok buat pasal dengan orang yang tak setanding dengan kemampuan diri kita...  sometimes there were things tht cannot compromise with each other no matter how much you try... do respect that..  Screw pakgad!

25 September 2011

Kecacatan Dunia

Bila kau mula bukak  mulut, aku rasa bunyi nafas orang sebelah pun jadi tersangat bising yang boleh mengakibatkan  gila. Sebab bila orang sekali-sekala sakit tekak sebab terlalu banyak becakap, mengilai,mencarut,mengumpat.. Kau lebih baik diam dan makan hati. Kadang-kadang mata dan gerak bibir mu  lebih petah dari mulut terkatupmu yang macam di pasang pendakap.. Bila kau tutup mulut dan tak bercakap cakap lagi.. semua benda jadi kucar kacir, tunggang terbalik, songsang, gila, mau mampus...Sekarang aku sudah biasa kucar kacir. O,Thanks to you. Jadi lantak lah.. aku anggapkan kau cacat. Sebab aku perlu hidup untuk apa yang ada hari ini, bukan yang kemarin kemarin.. Ok mungkin aku harap aku masih hidup di hari kemarin, sebab aku bodoh.Nah... Aku tutup cerita. Yang penting, kita cuba. You're great with the hearing, But honey, not the listening.

23 September 2011

Akal pendek

Aku punya sebijik akal, sedas akal. sesisir akal, sehasta akal, ahh... apa apalah, Akal aku setia makhluknya, dah puluhan tahun dia menngabdi diri melekat di tempat yang sama walaupun nisbah kesetiaan dan kebijaksanannya agak jauh berbeza dan mengikut musim dan angin badan,.. kadangkala akal aku jadi sangat panjang sampai masalah serumit perebutan pulau batu putih antara singapura dan Malaysia pun boleh aku selesaikan, . Tapi akal aku sebuah akal yang emo dan sensitif, lantaran itu aku latih akal aku agar tidak terlalu terbawa-bawa dengan perasaan muda aku yang serupa gampang ini kadang- kadang..  Selepas latihan intensif selama beberapa tahun, akal aku menjadi sngat terlatih dan cekap dalam melindungi diri . Tapi satu benda aku tak puas hati bila bersangkut paut dengan " benda ni aku tak boelh taip disini ".... Aku jadi lembek macam pisang masak yang dilenyek lenyek.... senang senang tukar keputusan... aku rasa kau ada sihir... sekarang aku mahu menuntut ilmu sihir pendinding!

17 September 2011

Irony


When it smell so nice but it's just something that you can't embrace
When you holding  for something for years..
And left without heart in one day..
When your ears capture punctiliously almost everything..
But when you sing, they just became dumb..
When you're kinda write for him forever..
and it's just no reply..

14 September 2011

Hujan

Aku Gypsy
Kini aku  tinggal di kerajaan hujan..
Udara yang ku hirup adalah udara lembab,
Tanah aku berpasak adalah tanah yang ditawan air,
Denai aku susuri damai.. namun berbecak- becak,
Awan sibuk selalu, tergesa- gesa.. keatas- kebawah menakung air..
Matahari selalu cuti dan tidur berbulan..
Wajahku malar lembab ditepek percik- percik hujan..
Dan aku.. terjumpa seorang saudagar dalam cuaca sejuk dan pucat begitu,

Aku : Abang jual apa?
Saudagar : Abang jual api.. untuk hangatkan badan, dalam cuaca dingin- dingin begini..
Aku : ( sedikit bingung) oh.. ya, bagus..
Saudagar : Eh. Abang boleh bagi adik  api free..
Aku: ( tanpa banyak bersoal, aku tersenyum sampai telinga lantaran kesejukan yang menggigit- gigit tanda setuju dan malu- malu tikus).. Oh.. takpe ke? Terima kasih..
Saudagar : Heh

Hari- hariku kini jadi rasa suam dan selesa,
Aku melingkar dalam api yang tiap hari aku terima,
Kadangkala aku berdengkur terlalu bahagia,
Suatu ketika saudagar menghilang beberapa hari..
Aku jadi kepingin mati tiga kali,
dan bila dia pulang semula membawa api,
Merajuk juga tidak berguna,
Kerna bila saudagar pulang,
Aku yang mencebik seharian jadi semacam kucing di beri ikan,
Tak pernah aku bertanya, tak pernah aku renungkan, apa ertinya semua ini,

Hari berlalu, aku jadi tambah selesa,
Kadang aku bermimpi mahu jadi setan saja,
Merasuk dan meresap  ke tubuh dan pembuluh darah saudagar ,
Biar aku saja yang paling tahu dia,
Biar dia jadi hamba menghangat musim hujanku,

 Kini sudah 4 purnama musim berubah,
Saudagar berpergian tanpa berita,
Aku berhitung- hitung pada awalnya,
Dan mimpi dia bakal kembali lagi membawa hangat- hangat malam terdahulu,
Tapi hujan yang panjang, saudagar yang tak kunjung tiba,badan yang sakit, hati yang dijeruk, rindu yang setengah mati, otak yang beku,
Buat aku melangkah pergi saja,

Aku kembali semula ke kerajaan hujan suatu pagi,
Dan kali ini aku rasa aku betul jadi setan, Bila saudagar juga ada di situ,
Senyum sepertinya tak pernah kesal,
Tubuh aku halimunan..
Roh aku jadi serbuk..

PS: Abang saudagar cuma ada bila hujan melanda, dan aku masih aku kalaupun bumi punya ribuan musim. Intinya.. perasaan ini perasaan "Celaka"









8 September 2011

Dongeng Hari Ini dan Malam Semalam

Malam semalam sangat lelah..  kesana kemari di ruangan sendiri pun  buat aku cukup penat kerna dilakukan beribu kali.. Aku cari caj positif biar bisa tahan hingga malam ini.. Aku tahan saka gorila aku dari mengganas dan makan orang semalam, kerana hari ini hari terakhir. Lepas ini aku boleh lah bermalas-malas sedikit.. sudah lama aku tidak rasa sebengang ini.. Bengang yang disisi sebelah situ.. Sekali- kali bengang begini boleh tahan jugak rasa celakanya... Ternyata setan zaman sekarang buat kerja bapak smooth.. Aku kagum.. Celaka! Malam semalam bulan terang.. Malam cantik.. Tapi dua unsur penting mati sebentar.. Sebentar untuk hukum alam, jutaan tahun ikut hukum tak pernah sabar aku.. Pagi-pagi aku sudah berpenat-penat semula, dan kemudiannya mencari semula fakta sebab insting sudah mula buat hal. Aku terer sangat sampai akhirnya aku bengang sendiri tak berasas.. Malam ini sebelum pulang aku mesti jumpa makhluk paling palsu sekali dalam dunia ini. Aku cuak sejak dua hari yang lalu. Sekarang, aku mahu mati sebentar, bangun bekerja dan mati lagi. Aku mahu berendam dalam air sampai daging bengkak lebam dan tak mahu dengar apa-apa kecuali diri sendiri. Sekarang aku mahu hentikan sebentar masa dan bergaduh dengan semua yang aku tak puas hati sampai penat, dan aku mahu semua senyap dan dengar! Kadang-kadang semua orang hingar-bingar bikin telinga bingit dan aku naik heran sebab mereka tidak dengar sesama sendiri dan selamba saja begitu..

5 September 2011

Sunken

Regretting..
Surrendered my heart for you..
Just for you..
But you leaved me..
As you sunken in silence..
And Let me be just by me
You let me be just by me

video
My songs are all kinda unfinished .. Something that i cannot explain..Idea pendek sependek lagu barangkali? ya aku bukan Yuna/ Beeha/ Wany Ardy / Zee avi.. Nant akal dah grow besar sikit gua buat kasi panjang pulak okai?

Kusut

Buntu..
Jiwaku lumpuh
Bila masa membeku mimpi,
Kusut..
Ku kusut lagi,
Kau melangkah pergi,
dan ku mati disini,
Bolong..
buku hidupku,
bagai bulan yang pucat,
tak bermaya lagi

video

Ps: Buat lagu ni sudah entah kapan dulu.. the tempo is a bit off.. vid's quality also sucks.. nothing much i can do about that.. bear it if u wanna check it out.. Don't cut your ears ok :)

4 September 2011

Cole Donald Jackson



My deepest gratitude:
for your fables,
for the prayers,
for never giving up on me,
for the love,
for the tears you shed out of your thoughts about me,
for elucidating all my so-called conundrums,
for linger around every time,
for the sequence of jokes,
for the  exaltation that leaded me to another miles of ripeness,
for the shelter,
for giving me a mom,
for marrying a lovely angle called 'Mageratte'
for raising my lovely aunts and uncles,
for giving me a concrete reason to holding on to my senses,


And with no shame, I'm sorry 

for the wrongdoings,
for not knowing,
for making you worry,
and if there's any violation I've scratched upon your heart 
as I'm just an ignoramus bourgeois 
that made my self a king with lowliness ,


Let me kiss your hand and captivate you in my soul
as a guiding star in my darkest nights.
hey.. just stay okay :)

2 September 2011

Non Compos Mentis

Albeit touches won't sparks the flame of passion,
I bet I've damaged the trigger of my heart so bad,
My paper and pen are starving,
Horrendously that I gotta hunt again..
the old trail seems to be totally not me no more,
My compass refuse to cooperate,
the nature turns their faces away,
sulking for the cruel time,
I'm a virgin traveler.. with even the air declined to compromise..
all these pieces of 'everything'
My formidable opponent,
Let me love again,
and I shall not contravene nor whimper,
for the agony I've fabricated.