25 September 2011

Kecacatan Dunia

Bila kau mula bukak  mulut, aku rasa bunyi nafas orang sebelah pun jadi tersangat bising yang boleh mengakibatkan  gila. Sebab bila orang sekali-sekala sakit tekak sebab terlalu banyak becakap, mengilai,mencarut,mengumpat.. Kau lebih baik diam dan makan hati. Kadang-kadang mata dan gerak bibir mu  lebih petah dari mulut terkatupmu yang macam di pasang pendakap.. Bila kau tutup mulut dan tak bercakap cakap lagi.. semua benda jadi kucar kacir, tunggang terbalik, songsang, gila, mau mampus...Sekarang aku sudah biasa kucar kacir. O,Thanks to you. Jadi lantak lah.. aku anggapkan kau cacat. Sebab aku perlu hidup untuk apa yang ada hari ini, bukan yang kemarin kemarin.. Ok mungkin aku harap aku masih hidup di hari kemarin, sebab aku bodoh.Nah... Aku tutup cerita. Yang penting, kita cuba. You're great with the hearing, But honey, not the listening.

No comments:

Post a Comment