26 September 2011

A not funny day ( not up for a joke )

Once upon a shitty day, aku wawa dan midah.. ( mereka ni jin peliharaan aku.. hahah bukan lah! they are more to angle than a genie) mengambil keputusan gampang untuk have a nice dinner dekat sebuah restoran suku eksklusif yang terletak diluar pagar sekolah pondok tempat kami mengaji.. Dengan semangat yang jitu lapar dan bengang pada haritu, kami pun megumpulkan semua sisa- sisa tenaga yang masih tinggal dan menahan saka masing masing dari mengamok memakan apa yang ada di depan mata lalu menapak gagah ke destinasi.. tiba tiba, bak kata orang malang tidak berbau dan tidak mengemail notification, jauh sekali menghantar sms. Tiba- tiba langit menangis merembeskan air mata ( Ko faham tak ni? ko faham tak? hujan lah mangkok..) kami berlari lari mak budak berlindung dari air mata langit yang dikhuatiri mengandungi asid menuju ke pondok jaga berdekatan. beberapa minit berlalu.. aku makin lapar, budak langit tu makin rancak menangis.. macam takda hari esok nak nangis. tiba tiba bulu tengkuk aku berdiri.. dan mata aku mulai liar mencari punca-punca yang memungkinkan punca ketegakkan bulu tengkuk tersebut lalu terpandang seekor spesis durjana sedang mengambil port 'sedak gilo' di longkang berdekatan.. dan saiznya ya Tuhan! Mujur aku tak terkencing.. malu ke jin jin.. eh malu ke angle angle..lalu firasat aku tak bertambah baik..aku dah separa kerasukan ketika itu dan melekat kedinding arah yang bertentangan kononnya manjauhkan diri sejauh jauhnya.. ketika itu aku harap aku ada doraemon yang boleh keluarkan alat gerudi dan menyesal punya 2 ekor angle yang tak boleh tunaikan permintaan. HUH! masa pun berlalu.. 4 lagi junior2 makhluk durjana tadi pun ada keluar lepak skali. Babi! aku betul nak pitam waktu itu.. angle terbang terbang panik.. gile tak comel reaksi mereka time tu.. dan tiba tiba tingkap ala- ala rumah Inggeris di pondok jaga itu dikuak pakcik jaga yang tak kacak langsung! jadinya aku tak jadi buat- buat pengsan..

Pakgad: Bakpe bising ngak?
Wawa: ni kawan saya ni, takut katak
Me : Allergic ok!
Pakgad: patut lah pun.. tekejut pakcik nak makan megi..

i was like... ' Im not up for a joke ok!!!!!' WTF????.. lalu aku merampas pistol di tangan pakgad, dan menembaknya mati bagi membuktikan kata- kata ' kerana mulut badan binasa' termasuk juga makhluk makhluk durjana yang lain walaupun sepatah haram aku tak tahu mereka cakap apa..the moral of the story is, jangan lah dok buat pasal dengan orang yang tak setanding dengan kemampuan diri kita...  sometimes there were things tht cannot compromise with each other no matter how much you try... do respect that..  Screw pakgad!

1 comment:

  1. Kahkahkahkahkah!! Now I can't stop laughing! Screw you damn pak gad!

    ReplyDelete