15 August 2011

Cuma sepotong ayat

Rasa ingin tahu menjentik-jentik jantung.. lalu, lantaran tak tahan dengan jentikan mengada begitu buat aku tanpa berfikir panjang menghantar permohonan keinginan itu ke sel kelabu yang terletak di kepala dan tindak balas itu menganjing pula ke jejari ku yang tidak runcing ( hihi)..Jemari lantas aktif menari- nari di atas papan kekuci lalu ku taipkan nama penanya yang seperti pernah ku baca di mana- mana... Hasilnya aku berjaya menemui picisan penulisannya yang masih sudi dipaparkan.. sayang sekali yang dulunya aku tercicir.. dan beberapa potong ayat itu.. buat aku cair dari hati batu yang kasar menjadi air yang melarutkan apa saja.. bau jadi wangi, mata jadi indah, bunyi jadi asyik, cita- cita dan kerjaya sounds sangat bosan dan kelakar pada ketika itu.. Ni apa benda nak jadi dengan aku , aku pun tak tahu..

No comments:

Post a Comment