17 April 2012

Tulisan Yang Macam apa?

Seorang makhluk yang kelihatannya seperti benar- benar bingung bertanya padaku : Kenapa tulisanmu harus tulisan cinta?

Aku rasa sebab aku, kau, mereka- mereka, alam dan binatang , semua ligat jatuh, bangun, kelahi, hidup mati , gara-gara cinta. Kehancuran juga asalnya kerana terlalu cinta,. Penipuan adalah kerana pencinta yang tolol dan membabi buta. Pengkhianatan aku rasa puncanya kerana terlalu cinta. Dan Tuhan kaya dengan lautan cinta yang tak putus- putus. Juga, aku subset dari kisah-kisah mereka. Bezanya, barangkali aku jenis yang terlebih gila, taksub, tak akan mengaku dan paling lama diam semacam batu. Sebab apa yang kau rasa dari tempat yang paling dalam, bukan apa- apa. Apa yang kau zahirkan dengan perbuatan itu yang selalu melanggar limitasi. Cinta kita rahsia, aku suka pada apa yang aku suka , semustahil mana pun ia. Jadi jangan bingung susah payah. Apa kau rasa, kau simpan sendiri dan luah sipi-sipi sudah. Kau ni slow lah. Itu pun mau aku yang kasi tahu??

PS: untuk mencapai tahap jiwang yang Nirvana, kau harus pastikan mak kau tak baca blog kau. Because "It will turn you off" seriously.

1 comment:

  1. setuju part jgn bagi mak baca tu .haha .btw ,saya baru follow sini (;

    ReplyDelete