7 January 2012

Kau yang banyak macam

Kau macam lagu yang aku belum tulis ,
Tapi kepala sibuk menghentak- hentak mahu berlagu,

Macam pagi yang hujan dan buat aku rasa nyaman,
Tapi sayangnya tak nampak apa-apa,

Macam my favourite dress , yang di beli setengah mati,
Tapi bila tiba masa untuk pakai, rasa sayang,

Kadang-kadang macam kucing entah siapa-siapa,
yang aku rasa mahu punyakan, tapi aku tahu aku tak akan terlayankan,

Kau bajet kau Sultan,yang ingat kau boleh nilai aku,
tapi nilai orang macam haram,
Kau buat aku rasa aku selamat dalam naungan, walaupun kau selalu tak ada.. Ceh..

Yah.. macam-macam lagi benda buruk yang aku mahu tulis,
Tapi akhirnya kau masih makhluk durjana yang itu?
Well, adalah tu sangkutnya dimana- mana,

Jadi jangan puji diri sendiri lebih- lebih sangat,
Sebab aku dah OK :) ,
Kau cuma beberapa benda dalam hidup aku yang tak menjadi, dan aku pun, kan?
Aku akan buat-buat macam tak ada benda , sampai aku lupa sebenarnya dulu 'ada benda'?
Nah..

No comments:

Post a Comment